تحقیق در مورد استفاده از اطلاعات در فرآیند کسب و کار

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
استفاده از اطلاعات در فرآیند کسب و کار
فهرست مطالب
استفاده از اطلاعات در فرایندهای کسب و کار
اطلاعات
فرایند
فرآيند كسب و كار
استفاده از اطلاعات در فرآیندهای کسب و کار
چرخه حیات فرآیندهای کسب و کار
مدیریت فرایند کسب و کار
منابع و ماخذ
منابع فارسي
منابع لاتین
دانلود پایان نامه
دانلود فایل وورد
دانلود مستقیم فایل پایان نامه



استفاده از اطلاعات در فرآیندهای کسب و کار
استفاده از اطلاعات در فرآیندهای کسب و کار به صورت «انتقال اطلاعات کسب شده و استفاده از آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های سازمانی» تعریف می‌شود (جعفرزاده قوچی و ملائی، 1394، 4).
در بسیاری از مطالعات، استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط سیستم‌های اطلاعاتی، خود به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای ارزیابی موفقیت سیستم‌های اطلاعاتی به کار برده شده است و جنبه‌های مختلف آن، از جمله انگیزش برای استفاده دفعات استفاده از آن و شدت استفاده مورد بررسی قرار گرفته است (همان منبع، 4).
استفاده مؤثر از اطلاعات با کیفیت می‌تواند به سازمان‌ها زمانی که فرآیندهای کسب و کار و یا زنجیره تأمین و عرضه خود را مدیریت می‌کنند و تصمیم‌گیری می‌نمایند، کمک کند. علاوه بر این، بهینه‌سازی فرآیندها به عنوان یکی از مزایای کلیدی سیستم‌های اطلاعاتی سازمانی شناسایی گردیده است (جعفرزاده قوچی و ملائی، 1394، 4).

¬چرخه حیات فرآیندهای کسب و کار
هر فرآیند باید باتوجه به وضع مطلوب پیاده شود و سپس در طول زمان می‌توان فرایند مورد نظر را بهبود بخشید. این روال ممکن است بارها در مورد هریک از فرایندها اجرا گردد. از این رو چرخه حیات مدیریت فرایندهای کسب و کار به طور تکرار شونده است و در هر تکرار باید ارزش افزوده‌ای به فرایند و منطق کاری آن افزوده گردد. در مورد پروژه‌های مدیریت فرایند کسب و کار نیز مانند دیگر پروژه‌ها اطلاعاتی سازمانی لازم است در سازمان، زمینه‌سازی‌هایی انجام شود که این امر می‌تواند شامل انواع فرهنگ‌سازی‌های لازم در سازمان نیز باشد. این چرخه در بردارنده¬ی مراحل ذیل است (صفرزاده و قریشی، 1390، 48):
مرحله طراحی و مدل‌ساز : ابتدا هسته اصلی کسب و کار و فرایندهای مربوطه مدل‌سازی می‌شوند.
مرحله توسعه و پیاده‌سازی ¬: پس از شناخت و مدل‌سازی فرایندهای کسب و کار، فرایندهای مربوطه به همراه قوانین کسب و کار پیاده‌سازی شده باید نهادینه شوند،
مرحله اجرا و مدیریت : پس از استقرار سیستم در سازمان، افراد بخش‌های متعدد سازمان با توجه به نقش و وظایف سازمانی خود، با فرایندها ارتباط خواهند داشت و فرایندها را اجرا می‌کنند؛
مرحله تحلیل و بهینه‌سازی : استقرار فرایندها در سازمان به منزله اتمام کار نیست، بلکه از این پس سازمان باید بتواند اجرای فرایندها را براساس یک سری از معیارهای کلیدی در زمینه اندازه‌گیری کارایی فرایندها، تحلیل نماید و در صورت لزوم، تغییرات لازم را در فرایندها افزایش دهد.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 12214 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:1,880 کیلوبایت

 قیمت: 110,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    وورد

  • محتوای فایل دانلودی:
    وورد